Vores historie


SHOZO KAWASAKI.

1930

Det hele begyndte på et skibsværft i 1878

Det hele blev startet på et skibsværft i 1878 af manden, Shozo Kawasaki. I dag er KAWASAKI HEAVY INDUSTRIES, en ingeniør baseret virksomhed, der operere på meget forskellige markeder, men altid på forkant med banebrydende teknologi.
Full-skala produktion af motorcykler blev påbegyndt for over halvtreds år siden. Designet af den første motorcykel motor var baseret på teknisk know-how opnået gennem udvikling og produktion af flymotorer.
Indtrædelsen i motorcykel industrien var drevet af Kawasakis konstante indsats for at udvikle nye teknologier.
Gennem årene har vi lanceret en lang række nye modeller, der har hjulpet til at forme markedet, og i den proces, skabt mange varige legender baseret på hastighed og power i vores maskiner.
I 1996 producerede vi vores kørertøj nr. 10 million, et bevis på Kawasakis evne til at imødekomme behovene hos en bred vifte af motorcyklister. Med Kawasakis projekter og erfaringer er grundstenene lagt, for også i fremtiden at skabe nye legender. Kawasaki “keeps the good times rolling”

Nogle af Kawasakis aktiviteter:

  • Rumfart
  • Skibsbygning
  • Kraft og energi værker
  • Miljø og genbrug
  • Industrielt udstyr
  • Infrastruktur
  • Fritid-og arbejds køretøjer


Kawasaki Heavy Industries Ltd (KHI) er involveret i opbygningen af ​​transportsystemer i det 21. århundrede, og har i den forbindelse, udnyttet rigdommen i teknologisk know-how det har akkumuleret i løbet af de seneste 100 år.
Skibsbygningssektoren har været førende indenfor produktionen af stadigt større, hurtigere og mere automatiserede skibe. Man arbejder på at øge effektiviteten indenfor skibs fremstilling og navigation og samtidig spare energi. Hidtil har det resulteret i udviklingen af fartøjer drevet af flydende naturgas (LNG), højhastigheds-skibe og andre fremtidsorienterede marine teknologier.

Ved at anvende luftfart principper er Jetfoil, med forbløffende 45 knob på vandet, blevet en realitet. Kawasaki førte Japans skibsbygning konsortium i dannelsen af Techno-Superliner. Dette spændende nye fartøj er planlagt til at bære en nyttelast på omkring 1.000 tons, og rejse på en marchhastighed på 50 knob.
Kawasaki leverer materiel til det verdensberømte Shinkansen bullet tog, samt andre tog. Virksomheden er nu ved at udvikle næste generation af Shinkansen, der vil rejse med en tophastighed på 384 km/t.

/

Kawasakis ekspertise rækker langt ud over blot udvikling og fremstilling af rullende materiel. Som en system integrator, udvikler Kawasaki totale jernbane transport systemer, lige fra togdrift styring til materiel inspektion og reparation.
I fly sektoren, er Kawasaki engageret i en bred vifte af aktiviteter, som producent af både fly kroppe og motorer. På nuværende tidspunkt fremstiller virksomheden, den af Kawasaki udviklede, MBB K117 helikopter og dele til passagerflyet, Boeing 777.  Kawasaki er også en vigtig spiller i udviklingen af Supersonic Transport (SST), et fly der vil rejse i højder på 60.000 til 90.000 fod med en hastighed på Mach 2,5 og vil bære 200-300 passagerer. Kawasakis højhastigheds-transport-teknologier strækker sig også ud over jordens atmosfære i søgen efter at udnytte rummet og ressourcerne derude.


Kawasaki fortsætter med at styrke og udbygge sine kapaciteter indenfor udvikling af flymotorer gennem fremstilling af helikopter motorer til Forsvarsministeriet, og deltager i den fælles internationale udvikling og produktion af turbinemotorer til passagerfly som V2500, RB211/Trent, PW4000-motoren og CF34, samt hjælpemotorer til fly (APU).
Selskabets teknologiske evner er også finpudset gennem deltagelse i forskning og udvikling af en miljøvenlig lille flymotor.

Kawasakis deltagelse i udvikling af rumfart begyndte med arbejde for NASDA. I øjeblikket arbejdes sammen med Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA), på N-rakettens affyrings rampe, et akustisk test facilitet, samt en eksperimentel geodætisk satellit.

Siden 90'erne har selskabet været ansvarlig for udvikling og produktion af nyttelast skærme, payload attach fittings (PAF) og opførelse af affyringsrampen for H-‡ U raketten. Selskabet leverer fortsat tjenesteydelser til H-‡ UA raketten.
Kawasaki har også erfaring, som deltager i projekter såsom udviklingen af ​​genanvendelige løfteraketter til rumfartøjer, der vil håndtere fremtidens rumfart.
Projekter indenfor rum robotteknologi, såsom det japanske eksperimentelle modul til den internationale rumstation, det eksperimentelle HOPE-X kredsløbsfly, samt docking mekanismen til test satellitten V ‡ U (ETS-V ‡ U), er områder, hvor selskabet har spillet en vigtig rolle. I øjeblikket er Kawasaki involveret i udviklingen af ​​en stratosfærisk platform og bemandet rumteknologi, herunder uddannelse af astronauter.

Kawasakis anlægsvirksomhed og entreprenørmaskiner bidrager til dannelsen af nye byer med sine broer og højhuse. Succesen med ​​Eurotunnelen, det storstilede projekt, der forbinder England og Frankrig, skyldes i høj grad de to tunnelboremaskinerne fra Kawasaki.
Selskabet byggede også tunnel boremaskinerne - verdens største, på mere end 46 meter i diameter - til opførelse af Trans-Tokyo Bay Highway.
En anden af Kawasaki's styrker er bro konstruktion. Selskabet færdiggjorde for nylig hovedtårnet på Akashi Kaikyo Broen. Når det er gennemført, vil dette være den længste hængebro i verden.


Kawasaki gør sit bedste for at opfylde sine forpligtelser til planeten ved at være miljøbevidste. Man gør alt for at udvikle miljøvenlige fabrikker, teknologier til at beskytte jorden, nye energikilder, der vil hjælpe med at sikre en stabil forsyning af ressourcer og energi, samt energibesparelse og genbrugs teknologi. The Combined Cycle Power Plant (CCPP), for eksempel, bruger minimalt forurenende naturgas til at drive turbinerne, der genererer strøm, mens udstødnings varme bruges til at generere ekstra el. Kawasakis ressource genbrugssystem bruger varme fra byernes forbrændingsanlæg til at generere strøm til køle- og varmeapparater, samt til opvarmning af vand, det indsamler også genanvendelige ressourcer fra forskellige typer af affald.
Andre teknologier, herunder vandbehandling, røggasafsvovlingsprocesser og denitrerings værker, viser sig yderst effektive i beskyttelsen af miljøet og bevarelse af energi.
Kawasaki overvåger altid fremtidens teknologier og er godt stillet til at træde ind i den kommende æra i fusionsenergiens tegn.

Navnet Kawasaki repræsenterer en teknologisk virksomhed, hvis aktiviteter spænder fra store, internationale projekter til dagligdags genstande. Ved hvert skridt virksomheden tager, er der stor fokus på menneskeheden og miljøet. Udviklingen gennem de sidste 100 år har gjort det muligt for Kawasaki at etablere et solidt fundament som en førende teknologisk virksomhed. I dag er virksomheden fuldt rustet til at byde det nye århundrede velkommen, og ser frem til at spille en ledende rolle i femtidens udvikling.