Kawasaki
Teknologi

I vores bestræbelse på at få køreglæde, design, kvalitet og holdbarhed til at gå op i en højere enhed benyttes mange forskellige teknologier. Mange af disse er udviklet af Kawasaki Heavy industries i samarbejde med vores fabriks Teams.

Motorstyrings teknologier

Lige siden vores første motorcykel motor så dagens lys i 1950, har Kawasakis ingeniører og teknikere, haft konstant fokus på nye innovative teknologier, i udviklingen af højtydende motorcykler.


e-boost

Med e-boost kan føreren få adgang til øget kraft i cirka 15 sekunder. Når den er aktiveret, er accelerationen stærkere, og tophastigheden øges.

LÆS MERE

Electronic Cruise Control

Elektronisk cruise control holder den valgte hastighed

LÆS MERE

Indikator for økonomisk kørsel

Indikator for økonomisk kørsel er et symbol der viser sig i instrumenteringen når du kører på en benzinøkonomisk fornuftig måde.

LÆS MERE

Dobbelte indsprøjtningsdyser

2 indstrøjtnings dyser pr. cylinder der opererer ved forskellige motoromdrejninger. 

LÆS MERE

KTRC (3-trin) - Kawasaki TRaction Control

3-trins justerbart Traction Control system der giver mulighed for at tilpasse systemet efter kørselsforholdene fra sport til touring. Systemet kan udover de 3 trin kobles helt fra.

LÆS MERE

KTRC (1-trin) - Kawasaki TRaction Control

KTRC (Kawasaki TRaction Control) øger kontrollen og sikkerheden ved at forhindre hjulspind.

LÆS MERE

Launch Control Mode

Launch control mode hjælper dig til at komme hurtigere fra start ved at minimere hjulspind.

LÆS MERE

Effekt-trin med automatisk tilpasning

3 forskellige effekt-trin incl. et mellemtrin hvor effekten varierer i forhold til kørestil.

LÆS MERE

Brændstof besparende køre mode

Ved at aktivere det benzin besparende køre mode fra knappen på styret sætter, man motorcyklens ECU I en function der prioriterer benzinøkonomisk kørsel frem for effekt og motor respons.

LÆS MERE

Dobbelte indsprøjtningsspjæld

Dobbelte indsprøjtningsspjæld er med til at give en lineær og brugbar effektudvikling på særligt højrydende motorer

LÆS MERE

Assist & Slipper kobling

Assist og Slipper Koblingen er let og præcis at aktivere, og minimerer samtidig baghjuls step ved hård motorbremsning. 

LÆS MERE

Effekt-trin

Med forskellige effekt-trin kan du tilpasse motorens effekt til kørsels forholdene.

LÆS MERE

S-KTRC - Sport-Kawasaki TRaction Control

S-KTRC (Sport-Kawasaki TRaction Control) er et præcist og sports fokuseret traction control system udviklet i samarbejde med vores fabriks teams

LÆS MERE

KTRC (2-mode)

Two modes KTRC cover a wide range of riding conditions, offering either enhanced sport riding performance or the peace of mind to negotiate slippery surfaces with confidence.

LÆS MERE

ACC

ACC (Adaptive Cruise Control) fastholder den hastighed, der er indstillet af føreren, men justerer køretøjets hastighed for at opretholde en passende følgeafstand fra det forankørende køretøj

LÆS MERE

KEBC

KEBC (Kawasaki Engine Brake Control) allows riders to select their preferred amount of engine braking.

LÆS MERE

KLCM - Kawasaki Launch Control Mode

KLCM (Kawasaki Launch Control Mode) optimerer accelerationen fra stående start ved elektronisk at tilpasse effekten og dermed forhindre unødigt hjul-spin og forhjulsløft.

LÆS MERE

Kompressor ladet motor

Designet "in-house" i samarbejde med KHI's afdeling for gas turbiner


LÆS MERE

EV

Kawasaki´s elektriske gadegodkendte motorcykel drives af en moment stærk motor med god acceleration helt fra start.  

LÆS MERE

IMU - Inertia Mesurement Unit

IMU (Inertial Measurement Unit) giver motorcyklens ECU informationer omkring G påvirkning under kørsel målt på 5 akser. Med Kawasakis know-how fra tidligere KTRC systemer beregnes der desuden en 6 akse. Med computer beregning hvert tredie milisekund og en pro-aktiv omstændighedsanalyse er systemet er det mest avancerede traction-control system til en gade motorcykel. 

LÆS MERE

Ride by Wire

Ride by Wire systemet gør motorcyklens ECU i stand præcist at styre den mængde luft og benzin der sendes ind i motorens forbrændingskamre

LÆS MERE

KQS - Kawasaki Quick Shifter

KQS (Kawasaki Quick Shifter) gør det muligt at skift gear uden brug af kobling.

LÆS MERE

A2 drosling

Modellen kan via et dedikeret tændings og indsprøjtningsmap drosles til kategori A2

LÆS MERE

KTRC (3-mode, 9-levels)

9-Mode KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasaki’s most advanced traction control system, offers both enhanced sport riding performance and the peace of mind to negotiate slippery surfaces with confidence.

LÆS MERE

"WALK Mode" med bak

Denne praktiske tilstand hjælper med at manøvrere på en parkeringsplads. Når den er aktiveret, bevægers gashåndtaget frem kører cyklen fremad i ganghastighed. Bevæges gashåndtaget tilbage forbi "nul"-punktet sætter motorcyklen i bakgear.

LÆS MERE

KCMF - Kawasaki Cornering Management Function

KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) holder øje med motor og chassis parametre gennem hele svinget

LÆS MERE

e-boost.

Med e-boost får motorcyklen adgang til mere power i et begrænset tidsrum. Når den aktiveres, er accelerationen stærkere og tophastigheden øges.

LÆS MERE

KEBC - Kawasaki Engine Brake Control

Med KEBC kan føren justere motorbremseeffekten efter egne preferencer

LÆS MERE

Ingen Emission

Ingen emission ved kørsel med elektrisk motor


LÆS MERE
SE MERE CLOSE

Chassis teknologier

Resultatet af vores konstante udvikling, tests og stræben efter performance, sikkerhed og driftsikkerhed.


SE MERE CLOSE