Kawasaki
Teknologi

I vores bestræbelse på at få køreglæde, design, kvalitet og holdbarhed til at gå op i en højere enhed benyttes mange forskellige teknologier. Mange af disse er udviklet af Kawasaki Heavy industries i samarbejde med vores fabriks Teams.

Motorstyrings teknologier

Lige siden vores første motorcykel motor så dagens lys i 1950, har Kawasakis ingeniører og teknikere, haft konstant fokus på nye innovative teknologier, i udviklingen af højtydende motorcykler.


Electronic Cruise Control

Elektronisk cruise control holder den valgte hastighed

LÆS MERE

Indikator for økonomisk kørsel

Indikator for økonomisk kørsel er et symbol der viser sig i instrumenteringen når du kører på en benzinøkonomisk fornuftig måde.

LÆS MERE

Dobbelte indsprøjtningsdyser

2 indstrøjtnings dyser pr. cylinder der opererer ved forskellige motoromdrejninger. 

LÆS MERE

KTRC (3-trin) - Kawasaki TRaction Control

3-trins justerbart Traction Control system der giver mulighed for at tilpasse systemet efter kørselsforholdene fra sport til touring. Systemet kan udover de 3 trin kobles helt fra.

LÆS MERE

KTRC (1-trin) - Kawasaki TRaction Control

KTRC (Kawasaki TRaction Control) øger kontrollen og sikkerheden ved at forhindre hjulspind.

LÆS MERE

Launch Control Mode

Launch control mode hjælper dig til at komme hurtigere fra start ved at minimere hjulspind.

LÆS MERE

Effekt-trin med automatisk tilpasning

3 forskellige effekt-trin incl. et mellemtrin hvor effekten varierer i forhold til kørestil.

LÆS MERE

Brændstof besparende køre mode

Ved at aktivere det benzin besparende køre mode fra knappen på styret sætter, man motorcyklens ECU I en function der prioriterer benzinøkonomisk kørsel frem for effekt og motor respons.

LÆS MERE

Dobbelte indsprøjtningsspjæld

Dobbelte indsprøjtningsspjæld er med til at give en lineær og brugbar effektudvikling på særligt højrydende motorer

LÆS MERE

Assist & Slipper kobling

Assist og Slipper Koblingen er let og præcis at aktivere, og minimerer samtidig baghjuls step ved hård motorbremsning. 

LÆS MERE

Effekt-trin

Med forskellige effekt-trin kan du tilpasse motorens effekt til kørsels forholdene.

LÆS MERE

S-KTRC - Sport-Kawasaki TRaction Control

S-KTRC (Sport-Kawasaki TRaction Control) er et præcist og sports fokuseret traction control system udviklet i samarbejde med vores fabriks teams

LÆS MERE

KTRC (2-mode)

Two modes KTRC cover a wide range of riding conditions, offering either enhanced sport riding performance or the peace of mind to negotiate slippery surfaces with confidence.

LÆS MERE

KLCM - Kawasaki Launch Control Mode

KLCM (Kawasaki Launch Control Mode) optimerer accelerationen fra stående start ved elektronisk at tilpasse effekten og dermed forhindre unødigt hjul-spin og forhjulsløft.

LÆS MERE

Kompressor ladet motor

Designet "in-house" i samarbejde med KHI's afdeling for gas turbiner


LÆS MERE

IMU - Inertia Mesurement Unit

IMU (Inertial Measurement Unit) giver motorcyklens ECU informationer omkring G påvirkning under kørsel målt på 5 akser. Med Kawasakis know-how fra tidligere KTRC systemer beregnes der desuden en 6 akse. Med computer beregning hvert tredie milisekund og en pro-aktiv omstændighedsanalyse er systemet er det mest avancerede traction-control system til en gade motorcykel. 

LÆS MERE

Ride by Wire

Ride by Wire systemet gør motorcyklens ECU i stand præcist at styre den mængde luft og benzin der sendes ind i motorens forbrændingskamre

LÆS MERE

KQS - Kawasaki Quick Shifter

KQS (Kawasaki Quick Shifter) gør det muligt at skift gear uden brug af kobling.

LÆS MERE

KCMF - Kawasaki Cornering Management Function

KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) holder øje med motor og chassis parametre gennem hele svinget

LÆS MERE

KEBC - Kawasaki Engine Brake Control

Med KEBC kan føren justere motorbremseeffekten efter egne preferencer

LÆS MERE
SE MERE CLOSE

Chassis teknologier

Resultatet af vores konstante udvikling, tests og stræben efter performance, sikkerhed og driftsikkerhed.


ABS - Anti-Blokerings bremse System

ABS (Anti-Blokerings bremse System) sikrer sikker nedbremsning ved at forhindre hjul blokkering.

LÆS MERE

Monocoque stel

Det originale Kawasaki ”Monocoque” aluminiums stel er et hult stel der går hen over motoren for at give at smalt design. 

LÆS MERE

KIPASS - Kawasaki’s Intelligent Proximity Activation Start System)

KIPASS (Kawasaki’s Intelligent Proximity Activation Start System) er et trådløst nøglefrit system der tillader start og betjening af styr-lås uden brug af nøgle.

LÆS MERE

K-ACT - Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology

K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS er et avanceret bremsesystem der kobler for og bagbremse sammen.

LÆS MERE

KIBS - Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System

KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) er et ABS system med meget høj pression, udviklet specielt til supersports brug.

LÆS MERE

Dæktryks overvågning

Systemet overvåger konstant trykket i både for- og bagdæk og advarer hvis trykket bliver for lavt.

LÆS MERE

Horisontal Back-link bag-affjedring

Den horisontalt liggende bag-affjedring bidrager til centralisering af vægten og udnytter pladsen optimalt.

LÆS MERE

Smart Regulator

“Smart regulatoren” er en meget effektiv regulering af ladestrømmen på særligt mindre motorcykler.

LÆS MERE

Silver-Mirror Paint - Sølv maling

Kawasaki’s egen udviklet teknologi hvor der i malingen iblandes sølv ioner der ved påføring danner et lag af ægte sølv

LÆS MERE

ERGO-FIT

ERGO-FIT er personlig tilpasning af motorcyklen til højde og præferencer

LÆS MERE
SE MERE CLOSE