Kawasaki
Teknologi Motorstyrings teknologier

Lige siden vores første motorcykel motor så dagens lys i 1950, har Kawasakis ingeniører og teknikere, haft konstant fokus på nye innovative teknologier. I dag er vores modeller fyldt med forskellige teknologier udviklet og forfinet gennem vores lange historie.

ACC

ACC (Adaptive Cruise Control) fastholder den hastighed, der er indstillet af føreren, men justerer køretøjets hastighed for at opretholde en passende følgeafstand fra det forankørende køretøj

En mere avanceret version af elektronisk fartpilot, ACC, fastholder den hastighed, som føreren har indstillet, men justerer køretøjets hastighed for at opretholde en passende følgeafstand fra det forankørende køretøj. En frontvendt radarsensor bruger millimeterbølgeradar til at scanne fremad i førerens bane. Systemet tager højde for det forankørende køretøjs nærhed, graden af ​​vejhældning, for-/baghjulshastighed og den førervalgte afstandsindstilling (Nær, Medium eller Fjern). Når afstanden til det forankørende køretøj vurderes at være utilstrækkelig, indstiller systemet hastigheden til at blive reduceret. Når det nødvendige fald i hastigheden ikke er stort, kan dette opnås med motorbremsning; når kraftigere deceleration er påkrævet, aktiverer systemet også bremserne. Når der bliver mere plads til rådighed, styrer systemet hastigheden, der skal øges, og gashåndtaget øges for at vende tilbage til den indstillede hastighed.