Kawasaki
Teknologi Chassis teknologier

Lige siden vores første motorcykel motor så dagens lys i 1950, har Kawasakis ingeniører og teknikere, haft konstant fokus på nye innovative teknologier. I dag er vores modeller fyldt med forskellige teknologier udviklet og forfinet gennem vores lange historie.

K-ACT - Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology

K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS er et avanceret bremsesystem der kobler for og bagbremse sammen.

K-ACT ABS systemet er specielt udviklet til touring brug og særligt til store motorcykler. Udover ABS funktionen kobler K-ACT systemet for- og bagbremse sammen, og sammen med faktorer som hastighed og bremse aktivering assisterer systemet med en sikker og behagelig nedbremsning. Eksempelvis vil systemet automatisk (via pumper) sende noget af bremsetrykket fra forbremsen til bagbremsen, hvis køreren kun bremser på forhjulet. Det stabiliserer motorcyklen og giver en mere behagelig nedbremsning, særligt ved kørsel med passager. Omvendt vil systemet sende noget af bremsekraften til forhjulet hvis køreren kun bremser på bagbremsen. Det sikrer optimal bremsekraft uden baghjuls blokering. Basseret på hastigheden og bremsekraften, beregner K-ACT den optimale fordeling af hydraulisk tryk på hver caliber og sikrer dermed optimal stabilitet under nedbremsning.