Kawasaki
Teknologi Chassis teknologier

Lige siden vores første motorcykel motor så dagens lys i 1950, har Kawasakis ingeniører og teknikere, haft konstant fokus på nye innovative teknologier. I dag er vores modeller fyldt med forskellige teknologier udviklet og forfinet gennem vores lange historie.

VHA

VHA aktiveres når køreren er stoppet og bremsen/bremserne aktiveres fast. VHA aktiverer bagbremsen for at give køreren mulighed for at slappe af i deres bremsehånd/-fod.

Aktiveret, når føreren er stoppet og sætter bremsen/bremserne fast, aktiverer VHA bagbremsen for at give føreren mulighed for at slappe af i deres bremsehånd/-fod. Ud over bremsevæsketrykket undersøger systemet graden af ​​vejhældning, for-/baghjulshastighed, gashåndtagsposition og sidestøttekontakt for at afgøre, om driftsbetingelserne er opfyldt. Når føreren er stoppet, startes VHA, efter at føreren har udøvet en given mængde tryk (på enten for- og/eller bagbremsen). ABS-pumpen udøver pres for at aktivere bagbremsen, og et lys/signal vises på instrumentpanelet for at lade føreren vide, at de kan slappe af i deres bremsehånd (og fod), og cyklen forbliver på plads. Systemet kobles automatisk fra, når føreren drejer gashåndtaget for at accelerere, når sidestøtten går ned eller 10 minutter efter aktivering. Føreren kan også frakoble systemet ved hurtigt at klemme og slippe bremsegrebet (i mindre end 1 sekund).